Søk i denne bloggen

mandag 4. juli 2011

Trilletur og late dager.

Den siste tiden har det vært 20-25 grader i skyggen på dagen her. Jeg klager ikke - virkelig! - MEN det er varmt for ungene!
Det går f.eks. ikke an å trille tur midt på dagen som jeg vanligvis gjør. Tenk selv - Lille Mini-Holt koker jo i bagen sin som for det første er SVART og for det andre så triller man jo ikke bare i skyggen.

Photobucket

Det er litt problematisk og skaper litt trøbbel, for hunden trenger turen sin, og som regel når pappa-Holt er hjemme på kvelden så er jeg ute med hestene. Døgnet har ikke mange nok timer - men jeg liker og å tenke at når Anniken er ferdig med å amme og spiser fast føde hun og, så blir det enklere, for da kan pappa-Holt også bidra med maten. Akkurat nå kommer han til kort. Men det er for en periode - og perioder klarer man alltid å tilpasse seg. ;)

Photobucket

Så da får vi heller satse på trilletur på ettermiddagen før middag og legging.
I mellomtiden tilbringer vi late dager ute på plenen med dyne i skyggen. Store Mini-Holt springer rundt, spiser jordbærkart, umoden rips og litt sand - ja for sandkassa er da til å spise, er den ikke?

Photobucket

2 kommentarer:

Unni H Bergill sa...

Herlig stemningsrapport.....:-) Det er iallefall mer idyllisk enn det var da jeg hadde tre minier fra 0-3,5år, på glattisen en høst, og det BARE regnet.....
Kos dere videre:-)
PS: Koselige bilder

Inger Marie - Husrom sa...

Å hjelpes! Hadde en litt frustrert ettåring i vinter som såå gjerne ville ut å gå, men som ikke var vant til å gå med sko, og i tilegg var det glatt snø/is. Nei, vi liker denne årstiden på mange måter også - men høst er best! ;)