Søk i denne bloggen

søndag 17. april 2011

R.I.P. Echo

Photobucket

Trakk et tilfeldig kort (det kortet jeg følte sterkest for) i dyrekortstokken min i dag tidlig:

Photobucket

Krokodille.
Energiens alkymi sier at døden alltid vil gi nytt liv.

Krokodillen glir stille gjennom sitt elvelandskap. Hun er vokter av skillet mellom land og vann, av mudderet der liv springer frem, og vokter av all sannhet. Visdommen hennes taler både om livets utholdende natur og dets enorme skjørhet, om mildhet og heftighet og hvordan døden skjenker livet og all energid konstante omdannelse. Hvis krokodillen har svømt til deg, er det på tide å utforske livets opprinnelige mysterier og forberede deg selv på å bli gjenfødt og de miraklene dette vil medføre.

Photobucket

Veldig merkelig at jeg nettopp i dag skulle trekke dette kortet.
I går døde min kjære hund - Echo.
Han ble påkjørt på hovedveien her, og skadene var så store at det ikke var mulig - eller dyrevennlig - å redde han. Så vi måtte rett og slett la han få slippe.

En fryktelig dag, og det kommer til å ta lang tid før jeg klarer rydde vekk tingene hans her i huset.

Igjen er Holly, som i går var veldig stille og ikke seg selv - hun sørger nok hun og. I dag er hun litt mer seg selv, så vi kommer oss alle i gjenge igjen.

Det er i grunn litt deilig at jeg har barna (som heldigvis ikke er så store at de har masse spørsmål), for jeg kan ikke bare krølle meg sammen under teppe i sofaen - selv om det hadde vært deilig det også.
Store Mini-Holt vet jeg ikke om har skjønt at Echo er borte - har prøvd å fortelle han det, men han er like glad for Holly som er her han. :) herlige gutten.
Lille Mini-Holt er jo fortsatt så liten at hun ikke trenger noen forklaring.

Photobucket

Om noen har spørsmål vedrørende skader, skadested, hendelse osv vil jeg sette stor pris på om jeg kan få lov å få tiden på meg. Dette er ikke lett, og det har vel ikke helt gått opp for meg enda. Må og snakke med veterinæren igjen for å få dette helt klart....

Photobucket


<3 <3 Sov godt lille venn. Du er savnet, og jeg er sikker på vi ses igjen. <3 Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

6 kommentarer:

Tatjana sa...

vil i fred vennen :( tårene renner over alle de flotte bildene... du kommer alltid til å være i hjertene våres....

Kaja sa...

Det var utrolig trist å høre inger marie. Ble helt satt ut og fikk en tåre i øyekroken. Sender dere mange tanker og klemmer.

Anette sa...

Usch vad hemskt =( Många kramar! <3

Ann Kristin sa...

Dette er så trist, Echo vil aldri bli glemt og vil alltid ha en plass i hjertet vårt <3
Klem fra Ann Kristin

Nina og Casper sa...

Ufattelig trist, ble så lei meg da jeg leste det :( kan nesten ikke forestille meg hvor vondt det er. Virket som en herlig gutt. Hvil i fred Echo!

Anja sa...

Tenker fælt på dere i kveld, mens en tåre triller i øyekroken. Så utrolig trist og vondt dette er!