Søk i denne bloggen

lørdag 6. august 2011

Slutt på beitet og brå start.

Jeg har i hele sommer øvd meg (dårlig...) på å stå opp på morgenen. Jeg har nemlig satt meg som et lite mål at når hestene kommer opp fra beitet, så skal jeg tidlig opp å sette ut hester, fôre og møkke stallen. Det betyr oppstart ca 5.30-6.00 for å rekke det før barna våkner.

Photobucket

Med det fantastiske været vi har her om dagen er kroppen overhode ikke innstilt på at det skal være slutt på beitesesong allerde... Når jeg da i dag oppdaget at Hercules har beitet på annen slåtten - på utsiden av gjerdet - hele dagen, må jeg jo ta hintet om lite mat på innsiden og på tide å få dem opp.

Photobucket

Hadde helt ærlig planlagt å ta dem opp uti neste uke når høsthveten hadde blitt tresket slik at de kunne få en stor luftegård med en gang. Men den gang ei. Brått og brutalt ble det nå både flytting av høy og innflytting i bokser. Ikke har jeg rukket å vaske ned boksene engang! Det hadde jeg jo faktisk planlagt å gjøre i morgen... Ja ja.. fikk nå i hvert fall kostet godt utav dem og lagt inn masse ren, ny flis, så senga er god i hvert fall. ;) Tipper jeg har to slitne hester som ser frem til første natt inne. De pleier å like det rimelig godt.

Photobucket

Så ja, i morgen er første dagen, tidlig opp og ut å møkke.
En annen del av planen er jo og å trene styrke når jeg kommer inn. Gravidmagen skal vekk nemlig! Vi får nå se hvordan det går med den planen, men en brå start er kanskje bedre enn ingen start?

Så gjenstår det å se da, om pappa-Holt våkner og skrur av klokka, eller om jeg klarer å våkne........

Photobucket

Ingen kommentarer: